Sprawdziany wiedzy od dawna wpisane są w szkolną rzeczywistość. Aby uczeń osiągał z nich zadowalające wyniki i potrafił zastosować zdobyte wiadomości i umiejętności w praktyce, musi by przygotowywany do nich możliwie najwcześniej.
Zdobywanie wiedzy na poszczególnych etapach edukacji ułatwia przede wszystkim czytanie ze zrozumieniem. Pozwala ono bowiem samodzielnie i skutecznie korzystać z różnych źródeł wiedzy.
........................................................................................
7.Wypisz z tekstu:
a) 4 rzeczowniki- ................................................................
b) 4 czasowniki- .................................................................
8. Dopisz brakującą liczbę (pojedynczą lub mnogą):
................................................. - małe króliki
duży słój - ......................................................
łakomy miś - ..................................................
............................................... - dzikie łasiczki
Jeśli doszedłeś już do tego miejsca, to wstań z krzesła i wykonaj 8 przysiadów. Odpocząłeś? Pracuj więc dalej.
9. Określ rodzaj podanych wyrazów:
Kłapouchy – rodzaj .....................................
śmietanka – rodzaj .....................................
Conieco - rodzaj .......................................
10. Pomóż Puchatkowi zapisać poprawnie wyrazy:
(rz, ż) (ó, u) (h, ch) (rz, ż) (ó, u) (rz, ż)
d...wi, mi...d, ...erbata, p...yjaciel, mr...czanka, książka,
(rz, ż) (h, ch)
ró...owy, du...
11. Rozwiąż zadanie i napisz odpowiedź:
W spiżarni Puchatka stoi 7 słojów miodu. W każdym słoju są po 4 litry miodu.
Ile litrów miodu jest razem?
Rozwiązanie: ..................................................................................
Odpowiedź: ....................................................................................
12. Oblicz wartość zakupów Misia:
38 zł + 45 zł =
56 zł + 37 zł =
13. Sowa ma rozmienić Kłapouchemu 50 złotych. Napisz, jakich może użyć banknotów oraz monet.
50 = ......................................................................
50 = .....................................................................
50 = ....................................................................
50 = ...................................................................
14. W którym zestawie wymieniono wyłącznie zdrowe produkty spożywcze?
a) mleko, chleb razowy, cukierki, banany, ryż, sałata
b) jabłka, kasza, ryby, lizaki, kukurydza, drożdżówka
c) miód, rzodkiewka, fasola, marchew, jogurt, jabłka
15. Puchatka boli brzuszek z przejedzenia. Jakie rady masz dla niego?
Zapisz je starannie i poprawnie.
......................................................................................................
.....................................................................................................
......................................................................................................
......................................................................................................
16. Puchatek wybiera się do Ciebie w odwiedziny. Nie zna jednak adresu. Podaj mu swój adres.
.....................................................................................
.....................................................................................
....................................................................................
Moje gratulacje! Skończyłeś już sprawdzian. Przeczytaj wszystko jeszcze raz uważnie! Potem oddaj pracę i odpocznij.
SPOSÓB OCENIANIA
Numer zadania
|
Punktacja |
1, 2, 3, 4, 5,
|
Za każdy prawidłowy wybór – 1 pkt (łącznie 5 pkt).
|
6
|
Za poprawne dodanie dwóch wyrazów - 1 pkt, za dodanie czterech – 2pkt.
|
7
|
Za każdą prawidłowo rozpoznaną część mowy – 1pkt (łącznie 8 pkt).
|
8
|
Za prawidłowo wpisaną formę rzeczownika i przymiotnika - 1 pkt (łącznie 4 pkt).
|
9
|
Za poprawnie określony rodzaj – 1 pkt (łącznie 3 pkt).
|
10
|
Za właściwie uzupełnioną lukę – 1 pkt (łącznie 8 pkt).
|
11
|
Za poprawny zapis działania -1 pkt, za prawidłowy wynik – 1 pkt, za prawidłowo zapisaną odpowiedź – 1 pkt (łącznie 3 pkt).
|
12
|
Za prawidłowy wynik – 1 pkt (łącznie 2 pkt).
|
13
|
Za każdy poprawny zapis – 1 pkt (łącznie 4 pkt).
|
14
|
Za właściwy wybór – 1pkt.
|
15
|
Za zgodność z tematem – 1 pkt, za estetykę pisma – 1 pkt, za poprawność ortograficzną – 1 pkt, za poprawność językową – 1 pkt (łącznie 4 pkt).
|
16
|
Za każdy poprawnie napisany element adresu – 1 pkt, za poprawność ortograficzną – 1 pkt (łącznie 4 pkt).
|